She_
Wysłany: 2007-11-22, 14:41 Przyjmowanie księdza po kolędzie
Witam. Właściwie to nie wiedziałam, gdzie to zakwalifikować, ale zdecydowałam sie w tym dziale. Chodzi o przyjmowanie księdza. Jestem osobą wierzącą, ale w moim domu się księdza nie przyjmuje [dziadek, którego to mieszkanie nie toleruje księży], a tego roku przystępuję do bierzmowania. Czy to, że nie przyjmuje księdza może mieć jakiś wpływ na dopuszczenie mnie do tego sakramentu? Czy ksiądz ma prawo mieć jakieś wyrzuty lub pretensje do mnie? Bo z tego co wiem, to takie rzeczy są zapisywane w ich aktach. Proszę o Wasze opinie...
Wiek: 18 Dołączyła: 08 Sie 2006 Posty: 2452 Skąd: Psycholandia
Wysłany: 2007-11-22, 14:46
She_ napisał/a:
Czy ksiądz ma prawo mieć jakieś wyrzuty lub pretensje do mnie?
nie znam się na tym, ale to nie Ty go nie wpuszczasz tylko Twoi rodzice.. Ty na to wpływu nie masz. Więc jeśli jest wyrozumiały, to nie powinien robić problemów.
Ale co do pewności spytaj się faris, ona może wiedzieć (to nie jest złośliwie napisane)
_________________ Nikt nie będzie wiedział, kim jestem,
tylko suknia mnie zdradzi szelestem,
więc założę na szyję kapelusz,
po nim poznasz mnie dziś, przyjacielu.
Wydaje mi się, że to zależy od księdza. Jeden będzie robił problemy, inny nie.
Moi rodzice i ja nie przyjmujemy kolędy od kiedy ksiądz siedział 15 minut już po kolędzie i czekał na kopertę.
A i tak od dwóch lat nikt do nas nie pukał w dzień kolędy.
to że nie przyjmujecie kolędy jest zapisywane, ale czy wplynie? wątpię, żeby księdzu chciało się prawdzać wszystkich kandydatów
_________________ "Koszykówka jest jak religia-wiele osób ją praktykuje, ale nikt do końca jej nie rozumie"
*faris
Wysłany: 2007-11-22, 18:07
E? To nie ma wpływu na to. Jak rodzice wyślą Cię do drzwi, zeby 'odprawić' księdza to zawsze przecieć najpierw przychodzą ministranci (przynajmniej u mnie) mówiesz: nie, i tam sobie z ks. poradzą dalej.