Wkońcu dostałem moje upragnione ubuntu
Wszystko cacy ale ja jestem z tego tematu zielony
Na razie bawiłem się tylko wersją "live CD" i mam kikla pytań związanych z wersją instalwoaną na twardego;
+wersja "live CD" nie znajduje mi plików które miałem na windowsie (wogóle nie znajdumie mi tych dysków ), czy normalna wersja będzie widziała te dyski
+czy instalować ubuntu na te dyski co mam czy leej stworzyć nowy dysk (jak tak to o jakiej wielkości i jaki format jeżeli to jest ważne)
to tak na początek użytkowania
_________________ pozdro dla Gość (nie pytaj dlaczego Cię pozdrawiam - i tak Ci nie odpowiem!)
--------------------------------------------------------
respect i szacun dla simarik szczególne pozdro dla Małej123p
+wersja "live CD" nie znajduje mi plików które miałem na windowsie
Kiedyś jak włączyłem sobie wersję live Knopixa to była możliwość wejścia w windowsowskie dyski - zdaje się, że trzeba było kliknąć prawym przyciskiem myszy na pulpicie, nacisnąć coś w stylu "zamonuj urządzenie" (już dokładnie nie pamiętam), a potem poszukać go gdzieś tam na liście dostępnych urządzeń...
swistu napisał/a:
czy normalna wersja będzie widziała te dyski
Będzie widziała, ale jeśli masz te windowsowskie partycje sformatowane w systemie plików NTFS, to będziesz mógł jedynie odczytywać pliki znajdujące się na nich - wszelki zapis jest jak dotąd niemożliwy. Tak więc, przenoszenie plików z Linuxa na NTFS-a jest do granic możliwości uniedogodnione.
swistu napisał/a:
+czy instalować ubuntu na te dyski co mam czy leej stworzyć nowy dysk (jak tak to o jakiej wielkości i jaki format jeżeli to jest ważne)
Na Twoim miejscu chyba użyłbym programu Partition Magic i wydzieliłbym jakieś 8-10 gigabajtów na partycję. Format to chyba ext2 (czy jakoś tak - już dokładnie nie pamiętam).
+wersja "live CD" nie znajduje mi plików które miałem na windowsie (wogóle nie znajdumie mi tych dysków ), czy normalna wersja będzie widziała te dyski